Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2009

Γράμμα στον Άγιο Βασίλη


Άγιο Βασίλη,


Βόρειος Πόλος


Παρά τις επανειλημμένες υποδείξεις που μου γίνονται τακτικά από την τρυφερή ηλικία των εφτά ότι δεν υπάρχεις, έχω αδιάσειστες αποδείξεις περί του αντιθέτου από τα αποδεικτικά της παρουσίας σου στο ταπεινό μου σπίτι κάθε παραμονή πρωτοχρονιάς που αδιάλειπτα περιλαμβάνει την εναπόθεση σε περίοπτους χώρους, αντικειμένων που θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως δώρα.

Ωστόσο, θα ήθελα για ακόμα μια φορά να αναφερθώ σε ορισμένα ατυχή και θλιβερά γεγονότα που συνιστούν διαρκή υποβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχετε, ειδικότερα στον υποφαινόμενο και θα ήθελα να επαναλάβω τη βαθύτατη μου απογοήτευση για αυτά, με την ελπίδα ότι στο μέλλον οι υποδείξεις μου θα ληφθούν σοβαρά υπόψη.

Ειδικότερα,

1. Τα άσπρα σώβρακα «Απόλλων» μεγέθους small δεν φοριούνται πλέον από τον υποφαινόμενο ο οποίος εδώ και μερικά χρόνια προτιμά μποξεράκια σαφώς μεγαλύτερου μεγέθους που είναι πολύ λιγότερο περιοριστικά. Επίσης, έχει πάψει η χρήση καρό καλτσών. Συνεπώς παρακαλείστε για πολλοστή φορά όπως πάψετε να τα φέρνετε ως δώρα και επιτέλους φανείτε αντάξιος των περιστάσεων και προσκομίστε το δώρο για το οποίο σας έχω γράψει επανειλημμένα σε προγενέστερες μου επιστολές.

Οι διάφορες δικαιολογίες που κατά καιρούς προβάλλετε για φόρτο εργασίας, ανεπάρκεια προσωπικού, περίπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες στο Βόρειο Πόλο και οψίμως, την οικονομική κρίση, δεν γίνονται αποδεκτές.

2. Παρακαλώ όπως φροντίσετε ιδιαίτερα τη διατήρηση της τάξης και καθαριότητας στο σαλόνι. Τα χειροποίητα και μη αποτσίγαρα, οι τζιβάνες, οι σύριγγες, οι εμετοί, τα προφυλακτικά, τα μισοφαγωμένα κουλουράκια και τα ψίχουλα που αφήνετε εσείς και οι βοηθοί σας στο πάτωμα συνιστούν μια αποκαρδιωτική εικόνα που μαζί με τους ύποπτους λεκέδες στους καναπέδες και τις κουρτίνες και τις σιχαμερές μυρωδιές, δεν περιποιούν τιμή σε εσάς και το έργο σας.

Ελπίζω φέτος να βρω το χριστουγεννιάτικο δέντρο σε όρθια θέση και ανέπαφο και όχι χάμω με σπασμένα στολίδια και καμένα λαμπιόνια.

Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ στο πρόσφατο φαινόμενο της αναγραφής διαφόρων συνθημάτων με μαύρο σπρέι στους τοίχους μου τα οποία περιλαμβάνουν αλυτρωτικές αναφορές όπως «ο Νότιος Πόλος μας ανήκει», «Πιγκουίνοι θα πεθάνετε, οι πολικές αρκούδες δεν ξεχνούν» έως και συνθήματα με αντιεξουσιαστικό περιεχόμενο όπως «οι μπάτσοι λιώνουν τους πάγους» και «νάνοι, γουρούνια, δολοφόνοι». Παρακαλώ όπως δώσετε αυστηρές οδηγίες στους βοηθούς σας να τερματίσουν αυτή την πρακτική.

3. Παρακαλώ όπως φέτος αποφύγετε την ολική κατανάλωση των ακριβών κρασιών και των άλλων αλκοολούχων ποτών στην κάβα μου.

4. Έχω πληροφορίες ότι συγκεκριμένος υπάλληλος σας, κάποιος κ. Ρούντολφ με μακρόχρονη συνεργασία στον τομέα σας, είναι ο δράστης της εναπόθεσης περιττωμάτων και άλλων ακαθαρσιών στις κόκκινες κάλτσες που αφήνω στο σαλόνι μου. Το αηδιαστικό αυτό φαινόμενο συνεχίζεται εδώ και μερικά χρόνια και διερωτώμαι αν οι υπάλληλοι σας το θεωρούν αστείο ή γίνεται προσπάθεια εκ μέρους σας να μου δοθεί κάποιο μήνυμα. Εν πάση περιπτώσει, δεν θα γίνει ανεκτό φέτος.

5. Σε συνέχεια του προηγούμενου σημείου, γίνεται παράκληση όπως σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε τη τουαλέτα για φυσική σας ανάγκη, επιδείξετε ιδιαίτερη σπουδή στη διατήρηση της καθαριότητας και να τραβάτε το καζανάκι. Εφόσον θεωρώ ανατομικά αδύνατη την παραγωγή τόσο μεγάλων ποσοτήτων σκατού από νάνους, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι τη τουαλέτα την επισκεφθήκατε εσείς. Σας γίνεται τέλος υπόδειξη όπως χρησιμοποιείτε το χαρτί υγείας που είναι διαθέσιμο και όχι τη πετσέτα δίπλα στο νιπτήρα και τους τοίχους.

Προς αποτροπή των πιο πάνω αναφερθέντων, φέτος σας ενημερώνω ότι φέτος έχουν ληφθεί δραστικά μέτρα τα οποία καλείστε να λάβετε σοβαρά υπόψη:

1. Κατά τη διάρκεια των εορτών έχει τοποθετηθεί φρουρός. Πρόκειται για πρώην μέλος ειδικών δυνάμεων χώρας του πρώην ανατολικού μπλοκ οπλισμένου με κοντόκαννη καραμπίνα με φυσίγγια που περιέχουν χοντρό αλάτι. Σε περίπτωση παρεκτροπής οιουδήποτε από εσάς, ο ένοχος δεν θα μπορεί να καθίσει για πολύ καιρό.

2. Το δέντρο θα περιελιχθεί με ηλεκτροφόρο καλώδιο. Οποιαδήποτε απόπειρα εκ μέρους σας να παρέμβετε σε αυτό, θα προσδώσει στην ήδη ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα.

3. Στις μαύρες σακούλες θα βρείτε τα δώρα των προηγούμενων χρόνων (400 σώβρακα «Απόλλων» μεγέθους small και 800 ζευγάρια καρό κάλτσες). Παρακαλώ όπως τις παραλάβετε.

4. Καλείστε επίσης, όπως παραλάβετε τα τιμολόγια του μπογιατζή, του ηλεκτρολόγου, του υδραυλικού και του κτίστη που χρειάστηκαν πέρυσι για αποκατάσταση των ζημιών. Αναμένω σύντομη και πλήρη αποζημίωση προς αποφυγή πρόσθετων μέτρων.

5. Κλιμάκιο της ΥΚΑΝ θα προβεί σε έρευνες τόσο σε εσάς, τόσο και στους βοηθούς σας. Σας γίνεται σύσταση όπως αποφύγετε τη μεταφορά και κατοχή ουσιών που θα οδηγήσουν στη σύλληψη σας.

Προσβλέποντας στη συνεργασία σας, σας εύχομαι χαρούμενα Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος.

Ι. Κκολός

Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου 2009

Όλοι μαζί στην αντιφασιστική – αντιρατσιστική πορεία την Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2009



ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ


Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται έξαρση ρατσιστικών και φασιστικών επιθέσεων εναντίον μεταναστών και νεαρών κυρίως στην εντός των τειχών Λευκωσία και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή της Φανερωμένης. Οι επιθέσεις αυτές δεν είναι άσχετες με την εμφάνιση και δράση νεοφασιστικών ομάδων τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο. Η διαδικασία επανένωσης του τόπου και η παγκόσμια οικονομική κρίση δημιουργούν συνθήκες που οι νεοφασιστικές ομάδες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν, με στόχο την καλλιέργεια της ξενοφοβίας και την παρεμπόδιση της λύσης του Κυπριακού.

Στις 27 του Δεκέμβρη συγκεκριμένη νεοφασιστική ομάδα, το ΕΛΑΜ, διοργανώνει πορεία με σύνθημα “ένας ξένος εργάτης = ένας άνεργος”, το οποίο παραπέμπει άμεσα στο ναζιστικό σύνθημα “4 000 000 Εβραίοι ίσον 4 000 000 άνεργοι”, που άνοιξε το δρόμο στο Ολοκαύτωμα.

Η σύνδεσή τους με νεοναζιστικές ομάδες του εξωτερικού, όπως την ελληνική “Χρυσή Αυγή”, την ιταλική Forza Nuova και το γερμανικό, ακροδεξιό κόμμα NPD καθώς και με τις ξεκάθαρες αναφορές στην ΕΟΚΑ Β και στο δικτάτορα Μεταξά, με πορείες στρατιωτικού τύπου σε κεντρικούς δρόμους της Λευκωσίας κατά τη διάρκεια των οποίων επιτίθενται σε μετανάστες, δείχνουν το πραγματικό τους πρόσωπο.

Θέλουν να δημιουργήσουν κοινωνική ένταση και να μας οδηγήσουν σε σκοτεινές εποχές του παρελθόντος, των οποίων οι μνήμες είναι ακόμα νωπές και οι συνέπειες τραγικές.

Καλούμε όλους τους ευαισθητοποιημένους και δημοκρατικούς πολίτες και φορείς, τις οργανώσεις νεολαίας, τα κόμματα και τις συντεχνίες, να αντισταθούν δυναμικά και έμπρακτα σ' αυτή την απειλή.

Στην Κύπρο, αλλά και σ' ολόκληρο τον κόσμο, έχουμε βιώσει το φασισμό και τις συνέπειές του. Η κοινωνία δεν πρέπει να τους αφήσει να δράσουν ανενόχλητοι για ακόμη μια φορά. Αυτή τη φορά θα πρέπει να μας βρουν μπροστά τους. Κανένα δημοκρατικό δικαίωμα σ' αυτούς που θέλουν να καταργήσουν τη δημοκρατία.

Καμία ανοχή στους εχθρούς της ελευθερίας! Καμία ανοχή στο φασισμό!

Όλοι μαζί στην αντιφασιστική – αντιρατσιστική πορεία την Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2009 και ώρα 15.30 στην Πλατεία Ελευθερίας.


Αντιφασιστική Πρωτοβουλία

Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2009

Εθνικός Ύμνος… Πόσο κοινή είναι τελικά η λογική;



Από τον καιρό που ξεκίνησα να καταλαβαίνω απλοϊκές πολιτικές έννοιες σε ηλικία 8-10 χρόνων, μου δημιουργήθηκε η εξής απορία. Γιατί ενώ ονομαζόμαστε Κυπριακή Δημοκρατία με μοναδική σημαία ‘κλέψαμε’ τον ύμνο μιας άλλης χώρας;


Μεγαλώνοντας μου απαντήθηκε μερικώς η απορία καταλαβαίνοντας τι σημαίνει εθνικισμός και ‘μεγάλη ιδέα’ αλλά εξακολουθεί να με βασανίζει το ερώτημα γιατί ενώ είναι παγκόσμια τακτική ο ύμνος (επίτηδες δεν τον αποκαλώ εθνικό) να αποτελεί σύμβολο παρουσίας ενός κράτους στο διεθνές γίγνεσθαι εμείς (οι Ε/Κ) αποφασίσαμε ενώ είχαμε κράτος ‘Διεθνώς αναγνωρισμένο’ να παρουσιαζόμαστε ως Ελληνικός δορυφόρος!

Σε ένα γεωγραφικό χώρο που ο πληθυσμός αποτελείται από διαφορετικές εθνοτικές ομάδες με ιστορικό συγκρούσεων όπως η Κύπρος είναι τουλάχιστον ατυχές να γίνεται χρήση από τη μία κοινότητα ενός συμβόλου άλλου κράτους που γράφτηκε για τον αγώνα εναντίον του εχθρού ο οποίος όμως εχθρός είναι η εθνική καταβολή της έταιρης κοινότητας . Κατά τη γνώμη μου ένα τέτοιο σύμβολο πρέπει να είναι συνεκτικό και ενοποιητικό.

Υπάρχουν ανά το παγκόσμιο παραδείγματα χωρών όπου χρησιμοποιούνται διάφοροι ύμνοι σε τοπικό επίπεδο αλλά ο επίσημος είναι μόνο ένας, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο. Χαρακτηριστικά επίσης η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας ενώ αποτελείται από 16 κρατίδια με δικές τους κυβερνήσεις, σύμβολα (σημαία, εθνόσημο) κάποια και με δικό τους εθνικό ύμνο π.χ. Βαυαρία έχουν ένα και μόνο ύμνο για τη διεθνή τους εκπροσώπηση.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η περίπτωση της Ελβετίας όπου υπάρχει ένας μόνο εθνικός ύμνος που όμως ανακρούεται σε οποιαδήποτε από τις πέντε γλώσσες που χρησιμοποιούνται στη χώρα.

Στο Βέλγιο για παράδειγμα που συναντούμε πολίτες με Γαλλική και Ολλανδική καταβολή δεν υιοθετηθήκαν οι αντίστοιχοι ύμνοι των εθνών αλλά ο Βελγικός που συναντάται σε φλαμανδική και γαλλική εκδοχή.

Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε ότι χώρες με ίδια ή παρόμοια κουλτούρα και εθνική καταβολή αλλά με διαφορετική κρατική υπόσταση έχουν διαφορετικό εθνικό ύμνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι χώρες με Ισπανική και Αραβική κουλτούρα και ιστορία που έχουν όλες διαφορετικό ύμνο και όχι ένα κοινό!
Έχω την άποψη ότι οι εθνικοί ύμνοι λανθασμένα ονομάζονται έτσι αφού στην ουσία πρόκειται για κρατικούς. Καλά θα ήταν κατά τη συζήτηση του θέματος στην Κύπρο να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν τα παραδείγματα ανά το παγκόσμιο.

Ας πάμε τώρα στον βιασμό της λογικής που επεκράτησε στη μακαρία μας νήσο.

Στο σύνταγμα του 60’ δεν περιέχεται απολύτως τίποτα για την υπόθεση ύμνος αλλά με βάση την λογική της χρήσης των σημαιών που αναπτύσσετε στο άρθρο 4 η κάθε κοινότητα φαίνεται να χρησιμοποιούσε τον ‘εθνικό’ ύμνο της ‘μητέρας’ πατρίδας σε γιορτές και άλλες εκδηλώσεις.

Κατά τα πρώτα δύο χρόνια της Κυπριακής Δημοκρατίας μάλλον δεν υπήρχε ύμνος, από κάποιες όμως αναφορές πληροφορούμαστε ότι συμφωνήθηκε η ανάκρουση σε επίσημες εκδηλώσεις ενός κομματιού κλασσικής μουσικής του Handel και εγκαταλείφθηκε το 1966 μετά την αποχώρηση των Τ/Κ από την κυβέρνηση.

Κάποιες άλλες αναφορές μιλάνε για ανάθεση από τον πρόεδρο Μακάριο στο Σόλωνα Μιχαηλίδη της δημιουργίας του εθνικού ύμνου ο οποίος όμως χρησιμοποιήθηκε μόνο κατά την επίσκεψη του προέδρου στην Τουρκία.

Οι παραπάνω αναφορές δεικνύουν τη βλακώδη συμπεριφορά και την κάλπικη θέληση των δύο κοινοτήτων να λειτουργήσει η συμφωνία.

Το θέμα ανακινήθηκε και επί Βασιλείου από τον ίδιο τον πρόεδρο σε κάποια συνέντευξη του αλλά δέχτηκε δριμύτατη κριτική από όλους πλην του ΑΚΕΛ με αποτέλεσμα να ενταφιαστεί.

Κατά τις συζητήσεις για το σχέδιο Ανάν προκηρύχθηκε διαγωνισμός και ανατέθηκε σε τριμελή ομάδα η δημιουργία του αλλά πέραν της απόρριψης του σχεδίου Ανάν, οι υποστηρικτές μιας τέτοιας ιδέας θεωρήθηκαν και πάλι προδότες.

Δεν καταλαβαίνω πώς και γιατί για 50 τώρα χρόνια αντιμετωπίσαμε το θέμα ύμνος λες και δεν υπήρξαμε ποτέ κράτος χωρίς ποτέ να σεβαστούμε την Κυπριακή Δημοκρατία, ελπίζω σήμερα και με αφορμή την ειλικρινή προσπάθεια λύσης του προβλήματος να μάθαμε από τα λάθη μας και να έχουμε ένα ύμνο για τον οποίο θα είμαστε περήφανοι και επιτέλους ΕΝΩΜΕΝΟΙ.



Μιχάλης Γ. Ολύμπιος.

Για περιοδικό ΡΕΥΜΑ
σελ. 88